Cari Blog Ini

Isnin, 16 Februari 2009

Madah berkasih Sayang

“Andai ku punya sayap, akan ku terbang ke daerah sana. Mencari dirimu dan menemanimu saat kau kesunyian..”

“Jika Tuhan mentakdirkan kita untuk bercinta, maka ku berdoa moga kasih kita, kasih direstui, ikatan kita diberkati Ilahi, dan cinta kita bersemi selamanya hingga ke syurga sana.”

“Ya Allah, andai Kau mentakdirkan aku bersamanya, dekatkanlah hati-hati kami untuk bercinta keranaMU. Tapi, seandainya, takdirMu tidak bersama kami, maka Kau berikanlah kami jodoh yang lebih baik dari ini..”

“Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan dia milikku, tercipta untuk diriku, satukanlah hatinya dengan hatiku. Titipkanlah kebahagiaan.”

“Duhai ayah dan bonda, ku mohon restu pada kalian, agar merestui hubungan kami agar ia nanti penuh keberkatan dan rahmat Tuhan. Dan nanti, zuriat kami, zuriat yang diredhai dan menjadi insan bertakwa.”

“Akan ku pintal buih di lautan, menjadi benang dan akan ku jadikan ia bantal buatmu jadikan alas baringan dan mimpikan daku saat kau beradu di kamarmu.”

“Akan ku renangi lautan api, demi menunjuk kasih setiaku padamu.”

*catatan : kata-kata di atas adalah nukilanku sendiri hasil ilham dari Tuhan Yang Maha Esa. kalau de persamaan dengan yg lain, itu hanyalah satu kebetulan yg tidak disengajakan.

Tiada ulasan: